ՌԴ նախագահ Վլադիմիր Պուտինը հայտարարել է, որ Ռուսաստանը շուտով կկիրառի հայելային միջոցառումներ՝ Չինաստանի քաղաքացիների համար վիզայի ռեժիմը վերացնելու համար։ «Մեր չինացի ընկերների՝ Ռուսաստանի քաղաքացիների համար անվիզա ռեժիմ մտցնելու վերաբերյալ որոշումը, անկասկած, կնպաստի մեր ժողովուրդների միջև կապերի հետագա ամրապնդմանը: Մեր կողմից հայելային միջոցառումները շատ շուտով ուժի մեջ կմտնեն Չինաստանի քաղաքացիների համար»,- ասել է Պուտինը։               
 

ՄԱՏԹԵՈՍԻ ԱՎԵՏԱՐԱՆԸ

ՄԱՏԹԵՈՍԻ ԱՎԵՏԱՐԱՆԸ
23.04.2010 | 00:00

(սկիզբը` թիվ 28-ում)

Գանձեր մի՛ դիզեք ձեզ համար երկրի
վրա, ուր ցեց և ժանգ ոչնչացնում են,
և ուր գողերը պատերն են ծակում ու
գողանում, այլ գանձեր դիզեցե՛ք ձեզ
համար երկնքում, որտեղ ո՛չ ցեց, և ո՛չ
ժանգ չեն ոչնչացնում, և ո՛չ էլ գողերը
պատերն են ծակում ու գողանում, քանի որ,
ուր ձեր գանձերն են, այնտեղ և
ձեր սրտերը կլինեն (Մատթ. 6.19):
ԼԵՌԱՆ ՔԱՐՈԶԸ (երանիները)
Բ. Երանի˜ սգավորներին, որովհետև
նրանք պիտի մխիթարվեն (5.4)։
«Եթե Աստծո պատվիրաններին հանապազ հայող հավատավոր մարդը կատարի նրանց բոլոր պահանջները և խորհի նրանց վեհության, այսինքն` այն անարատ վարքի և մաքրության մասին (ինչպիսիք պատվիրանները պատկերվում են), ապա քննելով իր անձը` կտեսնի, որ չափազանց տկար և անզոր է պատվիրանների այդ վեհությանը հասնելու համար, կտեսնի, որ միանգամայն աղքատ է և անարժան Աստված ընդունելու կամ էլ գովաբանելու կամ փառաբանելու Նրան, քանի որ տակավին և ոչ մի բարի բան ձեռք չի բերել: Այդպիսի մարդը, խորհրդածելով այդ ամենի շուրջ, անկասկած, ի խորոց սրտի երանելիագույն լացով կլացի, որը մխիթարության պատճառ կդառնա և հոգին կհեզացնի» (ս. Սիմոն Նոր Աստվածաբան):
Հարկ է նշել, որ հոգևոր սուգը շահեկանորեն տարբերվում է աշխարհիկ սգից, քանզի առաջինը Եկեղեցու հայրերն անվանում են ուրախարար սուգ, և դա Աստծո արքայության հույսի, մեղքից ազատագրվելու բերկրանքի նշանն է: Իսկ երկրորդը` աշխարհիկ սուգը, հուսահատությամբ տանում է կործանման և շատ վտանգավոր է.
Գ. Երանի˜ հեզերին, որովհետև
Նրանք երկիրը պիտի ժառանգեն (5.5):
Ըստ ս. Գ. Տաթևացու` հեզությունը բարկացկոտության, իսկ խոնարհությունը հպարտության հակոտնյաներն են: Հեզությունը, որ մարդու հոգու անխռով վիճակն է` ազատ կրքերից, բարկացկոտությունից, հանդգնությունից, կռվազանությունից, փառասիրությունից, հպարտությունից, մեծ առաքինություն է և սանձահարում է մեղքերը.
«Անզգամ մարդը հակառակություն է գրգռում,
հեզաբարո մարդը դադարեցնում է մեղքերը,
իսկ բարկասիրտ մարդը խորացնում է դրանք» (Առակ. 29.22):
Սուրբ Գիրքը հեզության երկու գերագույն օրինակ է մեզ տալիս. «Մովսեսը, սակայն, շատ ավելի հեզ էր, քան երկրի վրա ապրող բոլոր մարդիկ» (Թվեր ԺԲ 3) և մյուսը մեր Փրկիչն է, ով ասում է.
«Իմ լուծը ձեր վրա վերցրե՛ք և
սովորեցեք ինձնից, որ հեզ եմ և
սրտով խոնարհ. և ձեզ համար
հանգիստ պիտի գտնեք որովհետև
Իմ լուծը քաղցր է և իմ բեռը` թեթև» (Մատթ. ԺԱ 29.30):
Դ. Երանի˜ նրանց, որ քաղցն ու ծարավն
ունեն արդարության, որովհետև
նրանք պիտի հագենան (5.6):
«Այսու,- ինչպես գրում է ս. Հ. Ոսկեբերանը,- երանվում են նրանք, ովքեր ճիգ ու ջանք են գործադրում հափշտակությունը և շահախնդրությունն արգելող արդարության համար: [Տերը] չասաց` երանի նրանց, ովքեր արդարություն են փնտրում, այլ «Երանի˜ նրանց, որ քաղցն ու ծարավն ունեն արդարության»` դրանով իսկ հորդորելով, որ ոչ թե հենց այնպես, այլ կատարյալ սիրով ձգտենք դրան… Նա դարձյալ մատնանշում է դրան հաջորդող զգայական վարձքը` ասելով. «որովհետև նրանք պիտի հագենան»: Իսկ քանի որ շատերն են կարծում, որ արծաթասիրությունն է հարստացնում, ապա նա ասում է` ընդհակառակը, արդարությունն է հարստացնում: Այսպես, ուրեմն, արդար վարվելով, մի՛ վախեցիր աղքատությունից և մի՛ սարսափիր սովից»:
Այլ կերպ ասած` Քրիստոսի հետևորդները պիտի արդարություն փնտրեն Աստծո առաջ այնպես, ինչպես սովյալները փնտրում են հաց, իսկ ծարավները` ջուր:
Ե. Երանի՜ ողորմածներին, որովհետև
նրանք ողորմություն պիտի գտնեն (3.7)։
Ս. Գրիգոր Տաթևացին գրում է. «Դարձյալ` ողորմությունը կամավոր ցավակցություն է այլոց թշվառության նկատմամբ: Իսկ ողորմության գործերը տասնչորսն են` յոթ մարմնական և յոթ հոգևոր: Արդ, մարմնականները սրանք են` ա. կերակրել սովյալներին, բ. ջուր տալ ծարավներին, գ. հագցնել մերկերին, դ. օտարականներին ապաստանել, ե. փրկել գերյալներին, զ. այցելել հիվանդներին, է. թաղել մեռյալներին: Այս առաջին վեցը Ավետարանից են, իսկ յոթերորդը` Տոբիթի գրքից:
Հոգևոր ողորմությունները սրանք են` նախ ներել հանցավորներին, բ. հանդիմանել մեղավորներին, գ. ուսուցանել տգետներին, դ. խրատել երկմիտներին, ե. աղոթել մերձավորի փրկության համար, է. համբերել սեփական անձի դեմ գործված անիրավությունները: Եվ այս վերջինս այն բանի համար է ողորմության գործ կոչվում, որ մեղմաբարո և խոնարհ պատասխանը խորտակում է մերձավորի բարկությունը և շահում նրան»:
Ողորմությունը սիրո և սիրուց բխող անձնազոհության նշանն է` Աստվածաշնչի ուսուցումների ոգին և քրիստոնեության էությունը: Սակայն պետք է զգուշանալ ողորմությունը բացահայտ կամ ի ցույց մարդկանց կատարելուց, քանզի «այդ իսկ է նրանց վարձը», այսինքն` մարդկանցից գովեստների արժանանալով և մեծարվելով` այդպիսիք զրկվում են երկնային վարձքից:
Ողորմության մեջ կարևորը նաև քանակը չէ` ունեցածի նկատմամբ աննշան նվերը, այլ հոգին, ինչպես դա երևում է այրի կնոջ պատմության մեջ, որի երկու լուման, որ իր ողջ ունեցածն էր կազմում, զոհաբերությամբ նվիրաբերվեց (տե՛ս Ղուկ. 21.2):
Զ. Երանի՜ նրանց, որ սրտով մաքուր են,
որովհետև նրանք Աստծուն պիտի տեսնեն (5.8):
Աստվածատեսության պայմանը սրտի մաքրությունն է, որը պատճառ է դառնում հոգու աչքերի (քանզի մարմնական աչքերով անհնար է Աստծուն տեսնել) տեսողության բացման: Այլ կերպ ասած` մարդու սրտի` հոգևոր կենտրոնի, խորհուրդների, զգացմունքների շտեմարանի և խղճմտանքի սրբագործման համեմատ մեծանում է Աստծուն հոգևոր աչքերով տեսնելու հնարավորությունը:
«Դյուրին գործ չէ,- ասում է ս. Մակար Եգիպտացին,- մաքուր սիրտ ձեռք բերելը, մարդը պետք է շատ պայքարի ու չարչարվի, որպեսզի մաքուր խիղճ ու սիրտ ունենա և լիովին արմատախիլ անի սեփական անձի մեջ չարությունը»:
«Մենք պետք է,- ասում է ս. աբբա Եսային,- մեր սիրտն անարատ պահենք ամենայն սրբության մեջ, եթե կամենում ենք, որ Աստված բնակվի նրանում»:
է. Երանի՜ խաղաղարարներին, քանզի
նրանք Աստծո որդիներ պիտի կոչվեն (5.9):
Ս. Հերոնիմոսն այս կապակցությամբ ասում է, որ խաղաղարարը նա է, «ով նախ և առաջ իր սրտում, ապա և իրար հետ գժտված եղբայրների մեջ է խաղաղություն հաստատում»:
Իսկ թե ինչու են խաղաղարարները Աստծո որդիներ կոչվում, պատասխանում է ս. Հ. Ոսկեբերանը. «Աստծո Միածին որդու գործն էլ հենց այն էր, որ միավորեր բաժանվածը և հաշտեցներ թշնամացածներին»: Հետևաբար, այդպես են կոչվում, քանզի ընդօրինակում են Աստծո որդուն:
Ըստ ս. Գրիգոր Նյուսացու. «Երանի˜ խաղաղարարներին» հակիրճ արտահայտությամբ Սուրբ Գիրքը բազմաթիվ ախտերից ազատվելու պարգև է առաջարկում…
Նախ պարզենք, թե ինչ է խաղաղությունը: Ոչ այլ ինչ, քան բարեհաճ տրամադրվածություն ցեղակցի հանդեպ: Իսկ ո՞րն է սիրո հակոտնյան: Ատելությունը, անբարյացակամությունը, ջղագրգռությունը, նախանձը, հիշաչարությունը, կեղծավորությունը, պատերազմի աղետները: Տեսնո՞ւմ ես, թե ինչքան և ինչպիսի աղետներից է պաշտպանում այս մի ասույթը: Քանզի խաղաղությունը հակառակ է այս բոլոր թվարկվածներին և ոչնչացնում է չարիքը… Ինքդ դատիր, թե ինչպիսին կլինի փոխադարձաբար իրար կասկածողների և ատողների կյանքը: Հանդիպումները` տհաճ, նողկալի է ամեն ինչ դիմացինի մեջ թե՛ մեկի, թե՛ մյուսի համար, շուրթերը լուռ են, հայացքները` տարբեր կողմ ուղղված, ականջները` փակ… Սակայն ինչպես բուրմունքն է տարածվում օդում, այդպես էլ Տիրոջն է հաճո քեզ համար բազմապատկել խաղաղության շնորհը, որպեսզի կյանքը դառնա ուրիշի հիվանդության կազդուրում:
Ը. Երանի˜ նրանց, որ հալածվում են
արդարության համար, որովհետև
նրանցն է երկնքի արքայությունը (Մատթ. 5.10):
Բոլոր ժամանակներում էլ արդարները հալածվել են և հատկապես չար ու արատավոր հասարակություններում, քանզի ապրել են Աստծո պատվիրանների ու արդարության կանոններով: Ընդ որում, հավատացյալների` արդար ու բարեպաշտ կյանքով ապրողների հալածանքների ենթարկվելը խորհուրդ ունի. Ինքը` մեր Տեր Հիսուս Քրիստոսն ասաց. «Եթե ինձ հալածեցին, ապա և ձեզ պիտի հալածեն» (Հովհ. ԺԵ 20): Եվ սա ինքնանպատակ չէ, քանզի ինչպես ասում է ս. Գ. Նյուսացին. «Հեռացումը չարից բարուն մոտենալու առիթ է ծառայում… Եվ թեև հալածանքը տառապալից է, սակայն նահատակության պսակը գերիվեր է ամենայն երանությունից… Իսկ Տերը, տեսնելով [մեր] բնության տկարությունը, նախապես ազդարարում է սխրանքի պսակի մասին, որպեսզի Արքայության հույսով կրեն ժամանակավոր տառապանքը»:
Ըստ Եկեղեցու հայրերի ուսուցման` բարեգործությանը հաջորդող փորձություններին համբերելն է ճշմարիտ առաքինությունը, քանզի նեղությունների, վշտերի և հալածանքների մեջ է, որ փորձվում է մարդու հավատքի զորությունը:
Թ. Երանի˜ է ձեզ, երբ ձեզ նախատեն
ու հալածեն և Իմ պատճառով
ձեր մասին ամեն տեսակ չար խոսք`
սուտ ասեն: Ցնծացե՛ք ու ուրախացե՛ք,
որովհետև երկնքում ձեր վարձը շատ է,
քանի որ այսպես հալածեցին մարգարեներին,
որոնք ձեզնից առաջ են եղել (5.11):
«Հանուն մեզ Քրիստոս մատնվեց անարգագույն մահվան: ՈՒստի մենք էլ հանուն Նրա պատվիրանների ու մեր մեղքերի համար պետք է համբերատար ու սառնասրտորեն տանենք արդար և անարդար վիրավորանքներն ու անարգանքները» (ս. աբբա Եսայի):
«Աստված թույլ է տալիս շատերին վիրավորել արդարին` պատեհություն ընձեռելով հավիտենական ու անվախճան փառք ձեռք բերելու, որը և շատ վշտեր կրելու վարձքն է» (ս. Նեղոս Սինայեցի):
«Սուտ ամբաստանությունների, վիրավորանքների ու նախատինքների հանդիպելիս ուշադրություն մի դարձրու, թե որքան անիրավ են դրանք քեզ պատճառողները: Այլ ուշ դի՛ր այն բանի վրա, որ Աստված քո իսկ օգտի համար է թույլ տվել այդ ամենը, և որ այդ բարիքից կզրկվես, եթե անհանդուրժողականություն, ջղագրգռություն և կռվազանություն ցուցաբերես: Մի՛ քննիր, թե ինչու Աստված հենց քեզ համար է թույլ տվել այդ: Հավատո՞ւմ ես, որ Աստված միշտ արդար և ողորմած է: Հավատա՛, որ և այս դեպքում էլ է Իր արդարությունն ու ողորմությունն անում, թեև չես էլ հասկանում ինչպես» (ս. Պետրոս Դամասկացի):
Այս երանությունը ցույց է տալիս ոչ միայն այդօրինակ փորձությունների իմաստը, որ է «Իմ պատճառով», այսինքն` քրիստոնյա` Նրա հետևորդը լինելու համար, այլ հորդորում է ցնծությամբ և արիությամբ տանել այդ ամենը` գիտակցելով Աստծո արքայության մեջ սպասվող մեծ վարձը:
Ի մի բերելով բոլոր երանությունները` ս. Հ. Ոսկեբերանը գրում է. «Առաջին պատվիրանից միշտ ճանապարհ հարթելով մյուսին` Քրիստոս մեզ համար ոսկե շղթա միահյուսեց: Քանզի խոնարհ մարդը միշտ կլացի իր մեղքերի վրա, իր մեղքերի վրա լացողը հեզ, հանդարտ և ողորմած կդառնա, ողորմածը, իհարկե, կդառնա և՛ արդար, և՛ սրտով մաշված ու մաքուր, իսկ այդպիսին խաղաղարար կդառնա, իսկ ով հասնի այս ամենին, վտանգներին պատրաստ կլինի, չի սարսափի չարախոսությունից և անթիվ պատուհասներից»:
Միայն ու միայն քրիստոնեությունն է իր մեջ պարփակում ջուրը կենդանի և ի զորու է մարդուն բերելու կենդանի ջրի աղբյուրներին և փրկելու նրան այլասերումից: Առանց քրիստոնեության մարդկությունը կայլասերվի ու կփտի:
Ֆ. Դոստոևսկի
Քրիստոնեությունն ապացույցն է այն բանի, որ մարդու մեջ կարող է հանգրվանել Աստված: Սա մեծագույն գաղափարն է ու մարդու մեծագույն փառքը, որին նա ի զորու էր հասնելու:
Ֆ. Դոստոևսկի
Եթե Քրիստոսը այսօր ողջ չէ, ապա աշխարհն առհասարակ որևիցե հույս չունի: Միայն հարության փաստն է, որ ապագա ունենալու հույս է ներշնչում:
Կոնրադ Ադենաուեր
ԳՖՀ առաջին կանցլեր
Միայն երեք կարգի մարդիկ կան: Ոմանք գտել են Աստծուն և ծառայում են Նրան. այս մարդիկ ողջամիտ և երջանիկ են: Ոմանք չեն գտել և չեն էլ փնտրում Նրան. սրանք անմիտ են և դժբախտ: Մյուսները չեն գտել, բայց փնտրում են Նրան, այս մարդիկ ողջամիտ են, բայց տակավին դժբախտ:
Բլեզ Պասկալ
Անհնար է մտավորապես և հասարակայնորեն ստրկացնել Աստվածաշունչ ընթերցող ժողովրդին: Բիբլիական սկզբունքները մարդկային ազատության հիմքն են կազմում:
Հորաս Գրիլեյ
Աստվածաշունչ Մատյանի ընթերցանությունն ինքնին արդեն կրթություն է:
Լորդ Թեննիսոն
Եթե իմ մտքերի և ոճի մեջ հարգանքի արժանի ինչ-որ բան էլ կա, ապա դրա երախտիքը իմ ծնողներին եմ վերագրում, ովքեր վաղ մանկությունից ինձ սեր էին ներշնչում Սուրբ գրքի նկատմամբ: Եթե մենք հետևենք այն սկզբունքներին, որոնք ուսուցանում է Աստվածաշունչը, մեր երկիրը մշտապես բարօրություն կվայելի: Իսկ եթե մենք և մեր ժառանգներն արհամարհենք այս Գրքի խրատներն ու հեղինակությունը, ապա կարելի է համարձակ ասել, որ մեզ կպատուհասի մի հանկարծական աղետ և մեր փառքը կվերածի մեծ անփառունակության:
Դանիել Վեբստեր
Գրիգոր ԴԱՐԲԻՆՅԱՆ

Դիտվել է՝ 3023

Մեկնաբանություններ